Op bezoek bij Marieke - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van fijnindewoestijn - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Marieke - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van fijnindewoestijn - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Marieke

Door: Roland en Dioni

19 Mei 2005 | Ghana, Kumasi

Hallo vrienden!

Het is alweer erg lang geleden dat we een nieuw bericht hebben geplaatst, hoogste tijd dus! Inmiddels zijn we al ruim een week in Ghana. Het oversteken van de grens was geen probleem, gelukkig maar, want we hadden gehoord dat er nog weleens moeilijk wordt gedaan over oude auto's die in Ghana verkocht worden door Europeanen.

Onze eerste stop was Tamale, waar we maar kort zijn gebleven. Daarna zijn we voor een paar dagen naar Mole National Park gegaan, waar je op de rand van een vallei kan kamperen. Heel tof, 's morgens konden we vanuit de daktenten (inmiddels hebben we er natuurlijk twee!) de olifanten zien spelen in het meertje in het dal. Tijdens de wandeling zagen we dat er ook krokodillen in het meertje dobberden, en warthogs en bokken op de rand rondliepen. Heel speciaal, vooral de olifanten waar je niet vaak zo dicht bij kan komen.

Vanuit Mole zijn we naar Kumasi gereden, waar Marieke lesgeeft op een schooltje. Leuk om haar te zien, volgens ons doet ze het heel goed! Op een punt past ze zich niet goed aan, en dat is het gebruik van "corrigerende stokje". Daar mag namelijk flink mee gemept worden.

Met Marieke zijn we in het weekend naar de kust geweest, waar we ons realiseerden dat het zuidelijkste puntje van onze reis bereikt is.

Zaterdag komt Saskia aan, om eerst anderhalve week te werken. Dan komen dinsdag Noermi en Joost, om voor de 25e hier te zijn. Een speciale dag.

Begin juni komen broers en vader Bosscha, en dan is iedereen in het land, om een mooi rondje te rijden!

Voordat Roland, Saskia, Marieke en Dioni de terugreis aanvaarden komt er zeker een nieuw bericht, en nieuwe foto's.

Heel veel groeten, en alle goeds!

• 19 Mei 2005 - 12:05

Henk:

Pfffft ... gelukkig ... dan toch eindelijk die olifanten gezien. Heel Afrika doortrekken en dan geen olifanten tsjaaaa. Wellicht kun jij Roland het stokjesgebruik voordoen? Tenslotte heb jij als ik me goed herinner nog ooit in het leger gezeten. Duidelijk is in ieder geval dat jullie het prima naar je zin hebben. En begin maar weer snel aan de terugreis we missen jullie. Kusje ..

• 19 Mei 2005 - 18:23

Maria Van Groenestijn:

Mooi om door jullie ogen een stukje Afrika te zien. En ja, 25vijfnulvijf, dan zijn jullie vijfen dus in ieder geval samen om te delen in het vele wat je bindt.

• 19 Mei 2005 - 19:14

Jacques Van Trommel:

Geweldig, die berichten van jullie. Het is of je af en toe even om de hoek mag meekijken (zoals Maria ook aangeeft).
    Alles schijnt probleemloos te gaan. Of horen wij alleen wat er allemaal goed gaat.
    In elk geval geven de berichten de indruk dat jullie meemaken wat je ervan had verwacht.

• 19 Mei 2005 - 22:40

Ronald Wisselo:

Wat een avontuur! Als ik niet zo'n boeiend beroep had(dat stokje lijkt me wel aardig)zou ik subiet een vliegtuig nemen om met jullie mee te reizen. De 25e nadert nu snel: wees ervan overtuigd dat ook hier momenten van stilte en herinnering zullen zijn!

Ronald

• 20 Mei 2005 - 15:35

Gerry Blok:

Oeken. 20 mei. Hoi Roland,Fijn dat je de olifanten hebt gezien.Verleden jaar hebben wij er een dag lang naar gezocht, maar niet gevonden. Zal dus weer eens terug willen naar Afrika.Maar verlopig niet, want onze Marieke verwacht haar eerste kindje en haar tweede reis naar Zuid-Afrika heeft ze uit moeten stellen. Veel plezier toegewenst op je avonturen!

• 20 Mei 2005 - 16:12

Bep:

hallo roland en dioni!
    eindelijk is het gelukt!ik kon steeds jullie niet te pakken krijgen,maar nu dus wel.fijn dat het goed gaat en dat jullie kunnen genieten!ik ben,vooral de 25e,extra met mijn gedachten bij jullie.ik gun jullie nog heel goede dagen,zo samen met elkaar!!liefste groeten bep.

• 20 Mei 2005 - 18:05

Brigitte:

Hallo lieve vakantiegangers.
    Het leven gaat erg snel op dit moment, maar het gaat jullie heel goed zo te lezen. Roland, ik weet niet of ik je er mee moet lastig vallen (en doe het ondertussen toch maar, Huug vond dat ik het je wel moest melden) a.s. weekend is er een reünie van St. Eloy; klas Jos van Hijfte, Anita de Greve, Judith van den Dries en aanverwanten. Verschillende mensen waren op zoek naar jou uiteraard. Je kan er jammer genoeg niet bij zijn. Wie weet is het een begin voor nog eens weer wat anders. Luc de Dobbelaere maakt een fotoshow op zijn laptop, die blijft beschikbaar.
    Verder was Ierland ook weer heerlijk en is het nu weer keihard zwoegen in the never ending story van het onderwijs. Geniet van dàt leven, want het is zo kort en duurt maar even,

veel liefs voor allen Brigitte

• 20 Mei 2005 - 18:40

Anita En John Van Loon:

Hallo Roland en Dioni, we lezen dat alles goed gaat met jullie en dat er prachtige ervaringen zijn. We denken regelmatig aan jullie. Jullie treffen het wel dat jullie zo ver weg zijn dan hoeven jullie Noermi en Joost niet te verhuizen. Maar zij redden zich wel en gaan zich binnen een aantal dagen bij jullie voegen. Heel veel groetjes en nog een goede reis verder.

• 21 Mei 2005 - 16:17

Ton Voor 't Hekke:

Hallo Roland en Dioni
    Wat heerlijk te lezen dat de reis goed verloopt en het zo goed met jullie gaat.
    Dat "stokje"is ongeveer hetzelfde als de aanwijsstok die bij mij achter het bord hangt!!
    Geniet van de reis en keer behouden terug.
    Groetn

• 22 Mei 2005 - 11:07

Marjolein:

Hi Roland,

Wat fijn, die reis van jullie. Goed om te lezen dat Afrika je ook bevalt!
    Prachtige site overigens.
    Geniet ze,

• 22 Mei 2005 - 17:03

Miriam:

Hallo Roland en Dioni,
    Wat geweldig om jullie berichten te ontvangen. Fijn ook om te horen dat de reis voorspoedig verloopt. Die spelende olifanten in dat dal lijkt me heel bijzonder. Geniet!

• 22 Mei 2005 - 18:27

Sander En Anouk:

Hee Dioni en Marieke!

Gaaf om weer een verhaal te lezen! Zal wel lastig zijn om tijdens jullie reis internetcafe´s te vinden of niet (vast schaarser dan in zuidamerika). Maar zo te lezen gaat het allemaal erg goed! Voor ons is het nu echt bijna voorbij, maar jullie hebben gelukkig nog een hele tijd te gaan! Geniet ervan (het gaat snel :) ) . Saskia, hopelijk heb je een goeie reis gehad. Jij nog even suc6 met werken en ook veel plezier daarna! We blijven jullie volgen!

Heel veel groeten

Anouk en Sander

• 22 Mei 2005 - 20:48

Yvonne En Rien:

Het leven is een avonturenreis, vaak prachtig, soms een ramp. Laat jullie rampen voorlopig even beperkt blijven door lekke banden; de 25e mei is en was al erg genoeg .....
    Houd elkaar goed vast, en geniet zoveel mogelijk van de tweede helft !

Yvonne,Rien en Zaina

• 23 Mei 2005 - 08:07

Angela Wijers:

Lieve vrienden,

Nu pas (22 mei) jullie site ontdekt en alle berichten gelezen. In de weken hiervoor zeer veel gedacht aan dat busje in de woestijn. Gelukkig dat alles o.k. is en dat jullie zo genieten. Het zijn echt 'berichten uit een andere wereld'. Bij ons fluit het mereltje en staat de gouden regen in bloei zal ik maar zeggen. Daar zullen jullie op dit moment niet naar verlangen denk ik. Heel bijzonder om zo over jullie schouder mee te kijken.
    Ik wens jullie een fantastisch vervolg op deze bijzondere reis en zal ook 25 mei in gedachten bij jullie zijn.
    Liefs Angela

• 23 Mei 2005 - 15:28

Will&Katja:

Fantastisch wat jullie allemaal meemaken. We zijn benieuwd naar de foto's, want spelende olifanten recht voor je neus lijkt me echt geweldig!

Groet

• 23 Mei 2005 - 17:42

John En Joke:

Lieve Roland en Dioni,

Fijn om weer wat van jullie te horen en ook fijn dat we op deze manier mee mogen genieten. Het geeft je toch het gevoel dat jullie nog heel dichtbij zijn..... Geniet ze!

• 24 Mei 2005 - 11:02

Joke, Collin, Dagmar En Arwen:

Hallo allemaal!
    Wat een prachtige beelden!
    En wat een belevenis om de kamelen en olifanten van dichtbij te zien.
    Het zal ongetwijfeld hard werken zijn: rijden en overleven in de woestijn. Maar de beelden die jullie op de site laten zien geven de indruk van genieten (van natuur, kleuren, licht, dieren, de stilte).
    Geniet nog van de tijd die jullie daar blijven. Fijn dat jullie in deze periode met elkaar kunnen zijn.
    Heel veel groetjes,
    Joke, Collin.
    Knuffel en kusje van Dagmar en Arwen.

• 24 Mei 2005 - 14:59

Anja, Henk En Wycher:

lieve mensen

nu allemaal samen . . .
    geniet van Afrika
    geniet heel veel van elkaar maak mooie herinneringen

wat jullie samen beleven
    is minder gewoon dan je nu
    misschien zult denken

wij reizen en leven mee,

liefs Anja, Henk en Wycher

• 24 Mei 2005 - 18:16

Natalie, Christian En Yorick Stricker (- Franken):

Lieve Allemaal,

Gaaf dat jullie zo genieten in Afrika!

We zijn morgen in gedachten bij jullie! Fijn dat jullie morgen samen kunnen zijn!

Noermi en Joost nog gefeliciteerd met jullie nieuwe appartement, zijn jullie goed over?

Veel liefs Yorick, Christian en Natalie

• 25 Mei 2005 - 06:30

Fam Van Loon B:

dag allemaal , vandaag een speciale dag . Wij denken aan Jeanneke en aan jullie . Kees.

• 25 Mei 2005 - 16:03

Familie Van Steen:

Lieve familie,

Een bijzondere groet op deze bijzondere dag. Liefs, Angela, Peter, Sam en Jurriën

• 25 Mei 2005 - 18:03

Maria Van Groenestijn:

Vandaag een dag van gedeelde gedachten... Is het jullie gelukt om die samen te beleven?

• 25 Mei 2005 - 19:18

Eva:

Vele gedachten op deze dag en veel aan jullie en Jeanneke gedacht.
    Fijn dat jullie juist vandaag bij elkaar kunnen zijn op een zeer bijzondere plek.Het mooie is dat mooie gedachten afstandloos en tijdloos zijn en Jeanneke doet op haar wolkje mee. Hou jullie taai!! Veel liefs, Eva en Ron.

• 25 Mei 2005 - 19:23

Fam. Franken / Goes:

Natuurlijk denken wij aan jullie op deze dag. Papa heeft vanavond in een mooi avondzonnetje de bloem te water gelaten bij het Goese Sas.
    Hij kan jullie zelf even niet mailen, want hun computer is vastgelopen. Daarom een gezamenlijke groet en een kus van ons allemaal.
    Selamat Jalan!

Tom & Milly
    Linda & André
    Nore & Patrick
    opa van Minde

• 27 Mei 2005 - 14:00

Bert En Ellen:

Het zuidelijkste punt bereikt, dat is een felicitatie waard. Wat een prima planning!