yes - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van fijnindewoestijn - WaarBenJij.nu yes - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van fijnindewoestijn - WaarBenJij.nu

yes

Door: Roland en Dioni

04 Mei 2005 | Burkina Faso, Ouagadougou

Hallo vrienden

We hebben Richard en Marian gisteren ontmoet in Ouagadougou. Ze waren met hun auto naar een plaats gereden die we met onze gps makkelijk konden vinden. Daar zouden ook olifanten klaar staan. Maar die waren er niet. Gelukkig dat de auto die we van hen kopen wel aan de verwachtingen en afspraken voldoet. Hij rijdt prima en we komen er zeker mee thuis! Op weg hierheen hebben we een nacht doorgebracht in een traditioneel
Malinees dorp. Daar kwamen we terecht via een Amerikaans meisje dat daar voor 2 jaar woont en ontwikkelingswerk doet. Wij hadden haar een lift en zij ons een overnachting aangeboden. Schitterende ervaring.
Burkina Fasso is vrij vlak, erg groen en er zijn vooral heel aardige mensen. Zaterdag gaan R en M terug naar huis en wij met 2 auto,s verder. Eerst naar een natuurpark in het zuidoosten en daarna rechtstreeks Ghana in. Niet via Togo , want dat is te link nu. Als alles zo goed blijft gaan als tot nu toe, dan zijn we rond 23 mei in Accra.

• 04 Mei 2005 - 21:00

Familie Stricker En Franken:

Hoi Dioni en Roland,
    Namens papa, mama en Zaina; ze zijn net in Tafers aangekomen...ook een hele ervaring..ha..ha! We hebben genoten van jullie foto's en alle verhalen....wat een avontuur! Succes! As liebs Grüessli Fam. Franken + Stricker

• 05 Mei 2005 - 05:36

Zoran Peko:

Hello Mr.D !
    It is a pleasure following you in your adventure. All the best for you and Roland on your trip from Ruma.

• 05 Mei 2005 - 06:58

Bert En Ellen:

Wat mooi op schema. Het lijkt alsof jullie het moeiteloos doen.
    Goede reis.

• 06 Mei 2005 - 07:07

Titus:

Heren, 't loop allemaal heel mooi volgens plan. Super ! Veel succes nog het laatste stuk en veel pleisier met alle bijzondere ervaringen. Groet, Titus

• 06 Mei 2005 - 09:12

Dick Van Hennik:

Dag Roland en Dioni,

Het ziet er goed uit. Dat jullie die tweede auto zo maar vinden en dat het allemaal nog klopt ook. Prachtig. Als meelezer krijg je toch een leuk 'ander' beeld van Afrika. Verlies elkaar maar niet uit het oog met twee auto's [:-)]. Dat zal wel meevallen in dat lege land. Succes verder.

Dick van Hennik

• 06 Mei 2005 - 18:58

Hely Van Der Werff:

Hallo Roland en Dioni,

Alles vind ik prachtig, de tripjes, jullie verhalen, de foto's. Ik benijd jullie. Fijn dat de "nieuwe" auto in de smaak is gevallen. Ik heb nog niet alle mailtjes van jullie kunnen lezen, want ik ben nog niet zo lang terug uit Suriname. Ik laat gauw wat van me horen. Geniet verder van al het moois en van de mensen in Afrika.
    Liefs en groeten, Hely

• 07 Mei 2005 - 10:41

Eva:

Hoi lieve mensen, ben blij dat jullie geen oude roestbak aantroffen en het vehikel aan jullie verwachtingen beantwoordt.
    Togo lijkt me inderdaad te gevaarlijk gezien de berichten die we hier krijgen. Jammer, maar gelukkig dat jullie er niet middenin kwamen te zitten. Nu rijden jullie dus achter elkaar. Kunnen jullie met elkaar communiceren? Tuf maar lekker verder, het gaat goed zo! Hier de week met allerlei festiviteiten achter de rug en het weer is pet!!!!!! Vayo verder con Dios. Groetjes Eva en Ron.

• 07 Mei 2005 - 15:18

Maria Van Groenestijn:

Fijn te lezen dat alles zo heel goed gaat!

• 07 Mei 2005 - 16:02

Ton V 't Hekke:

Hallo R en D
    Mooie foto's leuke berichten. Roland, toch vergeten een korte broek mee te nemen?
    Goede reis verder, geniet ervan.
    Ton

• 07 Mei 2005 - 22:37

Astrid Van Rijn:

Gaat allemaal nog goed, he? Overnachten 'bij de mensen thuis' is wel heel speciaal.
    NOu, de motor rijdt hier weer, voorlopig maar een avontuur naar de Ardennen volgende week.
    Oefenen misschien voor Afrika???
    Veel mooie avonturen nog.
    Astrid

• 09 Mei 2005 - 16:56

Ronald Wisselo:

hoi Roland en Dioni,

Wat een geweldige verhalen en wat een schitterende foto's! Ik durf al niet eens meer te zeggen dat ik een week in Normandie ben geweest. Het klinkt ook zo truttig vergeleken bij wat jullie meemaken.
    Dit is een prima medium om contact met jullie te houden.Ik blijf jullie vanaf nu wat beter volgen, want dat is er de laatste week een beetje bij ingeschoten. Is zo'n reis als die van jullie ook geschikt als inspiratiebron voor een nieuwe musical(om weer eens wat anders op te voeren dan die 188 stukjes die we al gedaan hebben vanaf 1912? Of misschien toch "Dit is uw leven", starring Roland F te Z?
    Hoop gauw weer te reageren op nieuwe avonturen. Hou je!

Ronald

• 10 Mei 2005 - 12:18

Anna:

mooie foto's!!
    voor de terugweg: ik zou je nog even herinneren dioni aan Hon(m?)bori, in Mali, is erg de moeite waard om te wandelelen. veel plezier!

• 10 Mei 2005 - 12:44

Marije:

Gave foto's...! Afrika komt erbij op mijn 'wil ik nog een keer heen lijstje'!

• 10 Mei 2005 - 14:07

Kees En Mieke:

veel succes op jullie tocht; we volgen de berichten .waarschijnlijk zijn de parangs al flink bot geworden .op tijd slijpen en alle hindernissen zijn zo verdwenen .

• 10 Mei 2005 - 21:27

Jolanda, Ton, Rinze En Steffen:

Hoi stoere mannen!!
    Fijn te lezen dat alles goed gaat en wat een prachtige foto's!!! Dat vraagt om meer..
    Ben benieuwd wie er nou voorop rijdt. En waarom...
    In Tsjechoslowagypte zijn we aan het bouwen geslagen. De 1e muurtjes van het "sanitair" staan er reeds. Jawel, het gaat goed zo. Kan niet wachten om jullie alles hier te laten zien; aan de andere kant wens ik jullie nog vele weken vele mooie avonturen toe in Afrika.
    Groetjes, Jolanda en de mannen

• 11 Mei 2005 - 11:24

Ronald Wisselo:

Nog even een kort berichtje na dat van afgelopen maandag. Ik was namelijk vergeten dikke kussen te sturen van Jeannette Wattel, die regelmatig vraagt hoe het met jullie gaat. Ik houd haar op de hoogte.
    Hoe warme is het? De internationale weerkaarten geven niet echt een goed beeld van BF. Ook al McDonalds gespot in Ouagadougou? Zou me niet verbazen.
    Groeten Ronald Wisselo

• 11 Mei 2005 - 20:50

Will&Katja:

Hoi,

Klinkt allemaal erg goed, blijf genieten en goede reis!

• 12 Mei 2005 - 14:43

Collin, Joke, Dagmar En Arwen:

Hoi Roland en Dioni,

Mijn aardrijkskundige kennis (of eigenlijk het gebrek daarvan) maakt het lezen van jullie verslag behalve erg interessant ook een leerzame ervaring.

Super dat alles goed verloopt, ik hoop dat de rest van de reis ook zo voorspoedig blijft verlopen.

Groeten aan ieder daar van ieder hier.

• 13 Mei 2005 - 19:21

Wouter En Petra:

Dag heren!
    Al weer bijna in Ghana... Vooral veel foto's blijven maken, we zijn erg benieuwd!

Groetjes

• 15 Mei 2005 - 13:32

Vera En Theo:

Hallo avonturiers,

Het is al leuk om mee te lezen met jullie avonturen, moet nog veel leuker zijn om het zelf te beleven...ik zou wel even achterop mee willen liften!
    Wij zijn net terug van de avonturiers in Tsechie en hebben de eerste steen van het toiletgebouw zien leggen.....ook heel bijzonder en spannend.
    Jullie nog veel plezier en mooie indrukken gewenst en tot mails.

Groet, vera en Theo

• 17 Mei 2005 - 09:06

Henk:

Hoi bushgangers, jammer van die olifanten, maar proficiat met de nieuwe auto, nu wordt het al een echte karavaan. Kunnen jullie ook even via Kozli? We hebben nog wat grond te verplaatsen lijkt me prima mogelijk met die 2 stoere bakken. Groetjes en kusjes Henk

• 18 Mei 2005 - 14:58

Mr. VanderLinden:

He Dioni,

Mooi avontuur man en nu zelfs twee dikke wagens, maar wie rijdt er nu in wagentje nr.1?

Ciao en nog heel veel plezier!

T

• 18 Mei 2005 - 18:31

Tom & Milly:

De kaart vanuit Mali zag er schitterend uit. Goed dat jullie aangaven dat 't er echt zo mooi is als op 't plaatje. Hier gaat alles het gewone gangetje. Leontien is niet de Europese sportvrouw van 't jaar geworden. Ze was wel genomineerd. Vond ze al een hele eer. Noermie hebben we gisteren nog aan de tel. gehad. Volgende week ga je ze weer zien, samen met Joost natuurlijk. 25-5-5 zullen we een bloem "te water laten" op't Goese Sas. Selamat jalan !!