Kort Bericht - Reisverslag uit Agadir, Marokko van fijnindewoestijn - WaarBenJij.nu Kort Bericht - Reisverslag uit Agadir, Marokko van fijnindewoestijn - WaarBenJij.nu

Kort Bericht

Door: Roland en Dioni

17 April 2005 | Marokko, Agadir

Hallohallo,

Na een hele mooie rit over de Atlas zijn we vanuit Marrakech in Agadir beland. Hier blijven we een nacht, om morgen zover mogelijk richting Mauritanie te komen. Want jawel, het visum was geen enkel probleem! Vreemd na alle waarschuwingen, maar we zijn erg blij met de stempel van deze Islamitische Republiek.
Over een paar dagen gaan we dus de enige echte Sahara in. Zoals al bekend hebben we daar heel veel zin in, en aan de andere kant van de zandbak zullen we uitgebreid beschrijven wat we mee hebben gemaakt, en hopelijk wat foto s plaatsen.

Tot nu toe vergeten te vermelden: De brandstof die ons tot Zuid Spanje heeft gebracht; de auto reed op diesel, en wij op heeerlijke erwtensoep van Eva Szekeres! Dank je wel Eva!

Verder zijn we heel blij met alle reacties, zowel op deze site als per e-mail. We lopen een beetje achter met reageren, hopelijk komt dat nog goed. We lezen in ieder geval wel alles!

Heel veel groeten van Roland en Dioni

• 17 April 2005 - 20:52

Veel Groeten Brigitte:

Roland en Dioni,

fijn te horen dat jullie genieten en alles goed gaat. Ben benieuwd naar de foto's.
    Kavel hebben we niet gedaan Roland.

• 18 April 2005 - 06:52

Bert En Ellen:

Ongelofelijk wat een vaart jullie er in zetten.

• 18 April 2005 - 08:00

Henk Van Loon:

Hoi Roland en Dioni. Geweldig dus alles gaat voorspoedig. Klinkt allemaal als Kuifje in Afrika met die exotische namen. Maar wie is nu de kapitein (haha). Zorgen jullie er wel voor dat je na al die erwtensoep de Sahara nier vervuild enne ... Moeten we nog soep uit Tsjechië sturen?
    Kusje Henk

• 18 April 2005 - 09:45

Pa Arts En Marie Therese:

Veel succes met jullie reis door Afrika! Wij zitten nu in Tsjechië bij Jolanda en Ton. Zij zitten in een schitterende omgeving en we hopen dat alles naar wens verloopt zoals ze gedacht hadden.
    Groetjes...

• 18 April 2005 - 10:16

Huub En Nettie:

fijn, dat het allemaal gesmeerd loopt. we duimen, dat dat zo doorgaat en hopen dat jullie zorgeloos kunnen genieten van alles wat je ziet en meemaakt. groetjes

• 18 April 2005 - 17:47

Wim En Helen Nollet:

Al zoveel reacties van iedereen en nog niet van ons. (schaam, schaam) Wim dus opdracht gegeven even een reactie te sturen. Antwoord: geen tijd, te druk met school enz.enz. Fijn dat het tot nu toe allemaal gesmeerd loopt maar ja na zoveel erwtensoep verwacht je ook niet anders. Wim laat nog wel even zeggen dat hij blij is dat jullie het supercadeau van het Dalton nog niet nodig hebben gehad. gr. Wim en Helen.

• 18 April 2005 - 17:49

John En Joke:

lieve roland en dioni

veel plezier in die hele grote kattenbak en kom er zonder kleerscheuren weer uit.

• 18 April 2005 - 19:27

Marian Molewijk:

Beste globetrotters,

Hebben jullie wel tijd om te genieten van de prachtige omgeving of scheuren jullie als gekken richting jullie doel?? Ik heb de wereld-atlas er even bij gepakt om iets wijzer te worden over Mauritanië. Het eerste wat ik zie is een prachtige foto van "eindeloze zeeën van duinen en de steenwoestijn van de Sahara". Wat gaan jullie prachtige landschappen zien. Ik kijk erg uit naar de foto's die komen gaan! Groetjes, Marian Molewijk

• 18 April 2005 - 20:23

Eva:

ben blij dat die erwtensoep jullie zo ver bracht...! ja en dan nu echt die zandbak in. Ben benieuwd hoeveel fata morgana's jullie gaan zien.Leg ze wel even vast hè, anders geloof ik het later niet? Goed dat dat visum zo vlotjes ging. Kunnen ze in Europa(en elders) nog wat van leren.
    Wel schepjes in de aanslag en zakdoeken voor...vayo con dios! groetjessss van Eva en natuurlijk ook van Ron.

• 19 April 2005 - 07:03

Maren:

roland en dioni, foto's van haar verjaardagsfeest waren voor hazel dé aanleiding om een berg tekeningen voor jullie te maken. Volgens haar is afrika niet zo ver en kunnen we die wel snel eventjes gaan brengen... Ik ben blij dat alles zo goed gaat! Dikke kussen van Hazel en Maren!

• 19 April 2005 - 07:43

Rien En Yvonne:

Ha zandhazen !
    Dat ziet er goed uit bij jullie. Geen pech, een goed humeur en veel in het vooruitzicht. Straks willen jullie niet meer terug ! We zien Roland nog wel eens een camel trofee reis maken door Australië. Stuur s.v.p gekke foto's.
    Hier alles goed. We gaan over 2 weken een week naar Natalie enz.enz.
    het ga jullie goed, Rien

• 19 April 2005 - 09:50

Els:

Jullie gaan zo snel, jullie vleugels moeten wel veeel draagkracht hebben.
    Els

• 19 April 2005 - 21:17

Trees Simon:

Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Ik ben deze weken met literatuur mondeling bezig en tegenwoordig staan er ook boeken van Marokkaanse schrijvers op de lijst, zodat ik de sfeer die jullie beschrijven, herken. In een van de boeken wordt ook iets over het gedrag van douanes verteld. Ik begin echt nieuwsgierig te worden. Misschien ga ik ook eens echt kijken, als ik gepensioneerd ben.
    Succes in de zandbak!
    Groetjes (ook van Ben),
    Trees.

• 19 April 2005 - 21:35

Sander:

Yo Dioni!

Wat tof om jullie eerste verhalen te lezen. Klinkt alsof jullie al behoorlijk voorspoedig gaan. Suc6 in de zandbak :) ben benieuwd. Marieke, in Ghana ook alles goed?

Veel groeten vanuit Patagonië!!

• 20 April 2005 - 18:27

Tom & Milly:

We zijn benieuwd of zo'n woestijn lijkt op het idee dat je er bij vormt, of vormde, na het lezen/zien van Kuifje, Lawrence of Arabia, en andere spannende verhalen. Wandelende duinen, fata morgana's en spannende rijders op kamelen en paarden.
    Eén ding is zeker: wie verre reizen ..........
    Wees voorzichtig en zorg er voor dat de vier wielen aan de onderkant blijven.

• 21 April 2005 - 09:16

Adriana En Greetje:

Hallo lieve jongens,
    hier een berichtje van 2 lieve meisjes [Adriana en Greetje ] Dat met die zandbak weten we nu wel, wij zitten hier in een aquarium. Hebben jullie eigenlijk wel tijd om te genieten met al die e-mails, de een nog gevatter of origineler dan de ander, 't lijkt wel een wedstrijd. Koken jullie op een kampvuurtje of blikjes au-bain marie?
    P.S. alle conciërge's lezen en leven ook met jullie mee en laten jullie groeten

• 22 April 2005 - 15:28

Tom Mariën:

Dag Frankenmannen.
    Met dit tempo zijn jullie in zes weken heen en terug. Neem het er dus van. Of willen jullie op de terugweg nog langs Kaapstad?

• 23 April 2005 - 15:29

Richard En Marian:

Hoi marieke,

de camping die onze vrienden vanaf 5 mei gaan runnen is Wendys, misschien ken je het al wel. Iedereen in Accra volgens hun wel bekend.
    P.s. roland en dioni, waar blijft jullie woestijn verslag????????

• 26 April 2005 - 08:44

Nora & Patrick:

Dioni en Roland, fijn om te lezen dat alles goed verloopt en dat jullie genieten. We zijn erg benieuwd hoe de Sahara was.
    Veel liefs, Nora en Patrick

• 26 April 2005 - 14:21

Noermi:

Hoi pap en Dioni, fijn jullie even gesproken te hebben over de satelliettelefoon! Nu maar netjes rechtdoorijden en niet meer tegen muurtjes opbotsen ;) Maar een politiebureau in de woestijn van binnen zien kan weer mooi in het bijzondere ervaringenboekje. Leuk de Toyota in de woestijn te zien en natuurlijk Dioni ernaast die zorgt dat hij wat beweging krijgt. Want alleen maar zitten is ook niks, natuurlijk! Dikke kus, ook van Joost.

• 27 April 2005 - 06:58

Rien En Yvonne:

Ha reizigers,
    Inmiddels hebben jullie de schorpioenen en ander ongerief overleefd en hebben jullie het zand achter de rug ?
    Blijf genieten !

• 27 April 2005 - 08:38

Zaina:

Heel veel plezier en goede reis ! Niet te veel pech, geen startproblemen en niet te veel lekke banden.
    Zaina

• 27 April 2005 - 08:42

Arno:

Hallo Roland en Dioni,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Ik wens jullie heel erg veel plezier. Geniet ervan!

• 27 April 2005 - 09:17

Peter De Jonge:

Hartstikke goeie actie, zoals Tom het noemt de Frankenmannen samen op pad!
    Leuk om jullie avontuur te volgen. Goede reis.

• 27 April 2005 - 16:12

Paul Meuwese:

Bij de plaatjes alleen al kan ik me het nodige voorstellen. Dat betreft dan vooral het plezier dat je beleeft aan het avontuur, aan de schoonheid van een andere omgeving. Ook al is het 'slechts' een woestijn. Ik wens jullie een goede voortzetting van jullie reis.